Küresel Uygulama Harcaması bu yılın Noel' inde 407 Milyon Dolara Ulaşarak 2019' a göre %35 arttı.
2020 Kasım ayında ilk kez tek bir yılda 100 milyar doları geçen, dünya çapında mobil uygulamalara ve oyunlara yapılan harcamalar için rekor bir yıl oldu. Bu eğilim, Sensor Tower Store Intelligence firmasının tahminlerine göre, dünyanın dört bir yanındaki tüketicilerin Apple'ın App Store ve Google Play' in de tahmini 407,6 milyon dolar harcadığı Noel'de de devam etti . Bu rakam, 2019'da yaklaşık 303 milyon dolardan bir önceki yıla göre yüzde 34,5'lik bir büyümeyi temsil ediyor. (1)
Hem App Store'un hem de Google Play' in oyunların dışında en çok geliri sağlayan kategorileri eğlence oldu. App Store' da eğlence uygulamaları 19,3 milyon dolara veya tüm oyun dışı harcamaların yüzde 21,8'ine ulaştı. Google Play'de aynı kategori 4,3 milyon dolar veya elde edilen tüm gelirin yüzde 18,5'ini oluşturdu.
Önceki yıllarda olduğu gibi, Apple'ın App Store'u, iki platform arasındaki harcamaların büyük kısmını ele geçirdi. Harcamaların yüzde 68,4'ünü veya 278,6 milyon doları yüzde 35,2 artışa ulaştı. Google Play, bir önceki yıla göre yüzde 33'ün üzerinde artışla 129 milyon dolarlık gelir elde etti.
Amerika’da Durum Nedir?
Küresel pazarlarda olduğu gibi, mobil oyunlar ABD'de en fazla geliri elde etti ve 2019'da yaklaşık 69 milyon dolardan 87,2 milyon dolara yüzde 26,4 artış gösterdi. Oyun dışı uygulamalar bu Noel'de yüzde 72,2 artarak 24,8 milyon dolardan 42,7 milyon dolara yükselirken, eğlence 9,6 milyon dolarlık gelirle veya tüm oyun dışı harcamaların yüzde 22,5'i ile önde gidiyor.
Android işletim sistemi kullanım oranının global olarak %78 IOS kullanım oranının %21 ler seviyesinde olduğunu biliyoruz. (2)
Buna rağmen daha fazla gelir elde edebilen bir iş modeli yaratmayı Sote Haber olarak sadece alkışlarız.
Kaynaklar:
Comments